zondag 2 januari 2011

onderzoek IM


In het kader van mijn studie Master Kunsteducatie aan de HKU doe ik binnen cascolab2010 (deel)onderzoek naar interdisciplinaire maakprocessen. Met name de impact van de interdisciplinaire samenwerking op het maakproces heeft mijn interesse. In de grensgebieden van autonome en toegepaste vormgeving en het zoeken naar innovatie in het bedrijfsleven liggen spanningsvelden, maar ook veel mogelijkheden, die door kunstenaars worden bevraagd en onderzocht. Door gelegenheid te bieden voor deze samenwerking slaat Cascolab voor kunstenaars en het innovatieve bedrijfsleven een potentiële bron voor ontwikkeling van creativiteit en vernieuwing. Dat is de reden waarom ik voor dit project heb gekozen als studieobject. In dit onderzoek richt ik mij op de maakprocessen van Nicolette Klerk, Marije Vermeulen en Guido Nieuwendijk.

Monique Wilke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten